בתערוכת בוגרי המכון לאמנות משתתפים השנה 19 בוגרים ובוגרות, המציגים את פרויקט הגמר.
בתערוכה עבודות ציור, פיסול, וידיאו, אנימציה, צילום והדפס, בכולן, שאלות ותכנים העוסקים בחברה הישראלית, מנקודת מבט אישית, ומתוך מודעות לבחירת השפה האמנותית.
מן העבודות משתקף המבנה הייחודי של המכון לאמנות, המפגיש סטודנטים ממגזרים שונים ללימוד השיח האמנותי, התרבותי והביקורתי.
בין הבוגרים, איתמר פרנס המעלה בציוריו סצנות אנושיות, המכוונות אל מציאות המתרחשת בבארים, במועדונים ובטיוליו למזרח, סצנות ליליות, אפלוליות ומסתוריות, הכאילו, מלוות בצלילי ג'אז ואימפרוביזציה.
אצל נג'ואן זועבי ניתן להבחין בשני פרקי יצירה. באחד, דיוקנאות של דמויות אשר פגשה במהלך לימודיה, המייצגות עבורה יחסים של קבלה וכבוד, תוך הבלטת קשר עין ומבט, ובשני, מסע אישי של ילדות והתבגרות, זיכרונות ומצבי חיים אשר עוברים ביצירתה עיבוד, בימוי ושכלול הנוגעים בגבולות החיים והמוות .
מעין גרוניך מציגה סידרת עבודות במדיומים שונים, מלאכות שונות של קיפולי נייר, קולאז' וסריגה, המתכנסות לעבודה מושגית פוליטית. יצירתה ה"חווה הסינית" מטפלת במקומי – פוליטי, תוך שימוש בטכניקות יפניות של קיפולי נייר.
אורית אלון מציגה שתי סדרות, האחת של צילומים בה נראית צלילתה, מעוותת משהו, של האמנית מאחורי פרגוד, וציורים שחורים אקספרסיביים עם הבלחות צבעוניות, המדגישות את המנעד שבין האישה לילדה.
בין צוות המכון לאמנות נמנים אמנים, אוצרים וחוקרים ביניהם: גלעד אופיר, פאריד אבו שקרה, עידית לבבי גבאי, עמי לוי, יהודה יציב, ענת גטניו, רותי הלביץ כהן, יוחאי אברהמי, ד"ר גליה בר אור, שולי נחשון, נירה פרג, פרופ' דוד וקשטיין, דורית רינגרט וד"ר יעל גילעת המשמשת כיום ראש המכון לאמנות.
את חומרי התערוכה ניתן למצוא בקטלוג בדפוס ובאתר המכון לאמנות
עריכת הקטלוג : רותי הלביץ – כהן, הפקה : נעה צורן
התערוכה פתוחה בימים א,ב,ד,ה, 11.00-18.00 יום ג' 12.00-20.00 שישי שבת 11.00-16.00
מכללת אורנים היא מכללה אקדמית לחינוך מהגדולות,הוותיקות והמובילות בישראל.המכללה הוקמה בשנת 1951 ומהווה מוסד אקדמי, חינוכי ותרבותי, המשלב מגוון תכניות לימוד בניהול סגל מרצים מוביל, המחויב לשמירה על סביבה אקדמית גבוהה, תוך הקפדה על איכות ההוראה לצד אווירת לימודים תומכת ויחס אישי. מיקומה האסטרטגי של המכללה, מעל גבעה ירוקה סביב חורש טבעי יפהפה, מעיד על אופי הלימודים בה, איכות ההוראה ועל הערך המוסף המוענק לבוגריה.